Fiat Panda DACIA KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY DACIA
Fiat Panda

Recenze Fiat Panda

Email Tisk PDF

Tento malý Fiat, původem z Polska, se začal vyrábět v roce 2003 a až do roku 2007 se jinde, než v Polsku nevyráběl. Již v roce 2007 dorazil tento malý Ital do Čech, kde si Panda získala srdce českých zákazníků a prodalo se ji v témže roce na 1296 kusů.

Jedná se o nástupce stejnojmenného malého fiatu vyráběného v 80. letech, který se vyráběl až do roku 2003. Evoluce modelu se ovšem nezastavila a v průběhu let dostalo toto autíčko nové motory, vzhled ovšem zůstal nezměněn. Tento nástupce se měl původně jmenovat Gingo, pod tímto názvem byl předveden i na Ženevském autosaloně. Doslova několik dní před rozjezdem sériové výroby se však ozval Renault, který seznal jméno Gingo foneticky příliš podobným názvu Twingo.

Exteriér

Toto autíčko je především oblíbené u žen a penzistů a to díky hranaté karoserii, která umožňuje za všech okolností velmi dobrý výhled. Také je velmi vyhledávaným vozem, kvůli své komfortní kabině a slabé dynamice. Ležérní zpracování karoserie nahradila preciznost. Na rozdíl od svého předchůdce je Fiat Panda vybaven novou mřížkou chladiče v barvě karoserie, která dodala vozidlu nádech elegance. Díky tomu má tento jedinečný Fiat kompaktní vzhled přídě, kde čelní sklo plynule přechází v kapou motoru až k sání vzduchu, které je chráněno robustním nárazníkem.

Prostornost a praktičnost vozu je podtržena podlouhlými, svisle postavenými zadními světly, které vystupují z rozlehlé zádi. Mezi detaily ovšem vynikají dva velké pochromované přední světlomety, elegantně se linoucí boční křivky jako u sedanu a především i obloukový tvar zadního okna, které zvýrazňuje svěží a živý charakter vozu.

Interiér

Toto malé italské autíčko prošlo řadou změn, jednou z nich je velmi propracovaný interiér, který by mohla závidět i auta vyšších kategorií. Díky čalounění, které si může zákazních vybrat v nejrůznějších barvách, působí interiér vesele a pohodlně. Použité materiály jsou navíc velmi příjemné na dotek, takže cestujícím je nabízen komfort nejvyšší kvality. Mezi detaily ovšem vyniká přístrojová deska se středovým panelem, jenž připomíná totem.

Na svou velikost je interiér Pandy velmi prostorný, opět je k dispozici jak čtyřmístná, tak pětimístná verze, u které zadní lavice nejde posouvat a opěradlo není rozdělené. Díky vyšší stavbě karoserie je pasažérům dopřán dostatečný prostor pro nohy, totéž platí i v prostoru pro hlavu.

Vybavení

Řidič jistě ocení velmi dobrou dostupnost všech ovladačů, které se nachází na palubní desce, na níž najdete i joystickovou řadicí páku, která padne přímo do ruky. Nový Fiat Panda se může také pyšnit novou grafikou budíků. K dispozici je elektrický posilovač řízení Dualdrive, který nabízí dva režimy řízení. Ovladače posilovače jou chytře umístěné na palubní desce.